اگر سی‌پی‌یو را قلب و کارت گرافیک را مغز یک کامپیوتر بدانیم، مادربرد نیز سیستم عصبی آن می‌باشد. مادربرد رابط الکترونیکی تمام اجزا کامپیوتر شما است و انتخاب بهترین مادربرد 2019 باعث می‌شود شما یک سیستم کاملا قوی داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام خرید مادربرد ممکن است با گزینه‌های جذابی مانند بهترین کارت گرافیک ها یا بهترین پردازنده‌ها ممکن روبرو نشوید اما این موضوع تغییری در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند.

بهترین مادربرد اینتل : Z390 Aorus Pro Wifi

 زیبایی

 خنک کننده قوی

 اسلات‌های M.2 کم

هنگامی که پردازنده‌ها کافی‌لیک عرضه شدند، اینتل عنوان کرد که این پردازنده‌ها بهترین انتخاب برای گیمینگ هستند. این بدین معنی بود که باید منتظر مادربردهای کیت شده باشیم. طولی نکشید که Z390 Aorus Pro Wifi به بازار عرضه شد. این مادربرد بهترین مادربرد 2019 اینتل است. در این مادربرد از قابلیت‌های مخصوص گیمینگ زیادی مانند اسلات‌های PCIe تقویت شده و نورپردازی RGB استفاده شده است. در این محدوده قیمت پیدا کردن مادربردی بهتر از این مورد کار خیلی سختی می‌باشد.

 

بهترین مادربرد AMD: گیگابایت X470 Aorus Gaming 7 WiFi

 ظاهر زیبا

 قابلیت گسترش بالا

 قیمت زیاد

بهترین مادربرد سال

با X470 Aorus Gaming 7 WiFi گیگابایت بار دیگر قدرت خودش را در طراحی مادربرد به رخ کشیده است. این مادربرد که از تراشه جدید AMD X470 استفاده می‌کند به صورت کامل از پردازنده‌های نسل 2 Ryzen پشتیبانی می‌کند و اگر می‌خواهید از پردازنده‌های AMD استفاده کنید، این محصول بهترین مادربرد 2019 است. علاوه بر این، این مادربرد از کارت گرافیک 4 گانه SLI پشتیبانی می‌کند و تا فرکانس 3600 مگاهرتز نیز رم‌های شما را پشتیبانی می‌نماید. به لطف نورپردازی RGB چند منطقه‌ای نیز در عین کارایی زیبایی منحصر به فردی هم دارد.

بهترین مادربرد سری X اینتل کور: ASRock X299 Taichi

بهترین مادربرد 2019

پردازنده‌های سری X عرضه شده‌اند و عملکرد فوق‌العاده‌ای هم دارند. اما اگر می‌خواهید از تمام قابلیت‌های آن‌ها بهره ببرید باید از یک مادربرد سری X هم استفاده کنید. این مادربرد ASRock X299 انتخاب فوق‌العاده‌ای است و از سرعت مادربرد اورکلاک شده تا 4400 مگاهرتز و 8 اسلات رم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا 128 رم نیز روی آن نصب کنید. یک پردازنده سری X و تا سه عدد کارت گرافیک را نیز به این مادربرد اضافه کنید تا بتوانید هر نرم‌افزاری را روی آن اجرا کنید. اگر به دنبال بهترین مادربرد 2019 با قیمت مناسب هستید، این مادربرد انتخاب مناسبی است.

بهترین مادربرد برای Ryzen Threadripper: ASRock X399 Professional Gaming sTR4

 پشتیبانی از SLI یا کراس‌فایر 4 گانه

 نورپردازی RGB فوق‌العاده

 قیمت واقعا زیاد

بهترین مادربرد گیمینگ

اگر به دنبال قابلیت‌های زیاد هستید و مشکل مالی هم ندارید ASRock X399 Professional Gaming sTR4 بهترین گزینه برای شما می‌باشد. علاوه بر اینکه این مادربرد از SLI چهارگانه پشتیبانی می‌کند بلکه می‌توانید تا 128 گیگابایت رم DDR4 نیز روی آن نصب کنید. همچنین این مادربرد از نورپردازی RGB هم پشتیبانی می‌کند.