اصلا ساعت هوشمند چیست؟!


ساعت هوشمند (smart watch) وسیله ای است به ظاهر شبیه یک ساعت معمولی اما با کارایی نزدیک به یک تلفن همراه.ساعت های هوشمند با انواع و کارایی های گوناگونی ساخته میشوند.امروزه اکثر شرکت های بزرگ نظیر ال جی،سامسونگ،اپل،هواوی،سونی و… پا در این عرصه نهادند و تنها HTC است که تمایلی برای ورود به این دنیای جذاب از خود نشان نداده است.
تفاوت ساعت هوشمند با دستبند هوشمند چیست؟
ساعت های هوشمند نظیر LG G WATCH,SAMASUNG GALAXY GEAR S,APPLE WATCH,SW2,HUAWEI WATCH غالبا دارای یک سیستم عامل کارآمد همانند اندروید هستند(نه همه ی این ساعت ها) و از پس کارهایی که یک گوشی انجام میدهد بر میآیند با این تفاوت که اغلب ساعت ها برای کار کردن نیاز به یک گوشی دارند که با آن مچ شوند و بدون آن کاربرد ندارند.اما دستنبد های هوشمند همانطور که از اسمشان بر می آید یک دستبند با کارایی بیشتر هستند.اسم هوشمند نیز به معنی انجام کارهایی نظیر اندازه گیری ضربان قلب،تعداد قدم های پیموده شده،کیفیت و ساعت خواب و… اشاره کرد.

در گذشته برای هر سر دردی رو به مسکن ها می آوردند بدون آنکه دلیل آن را بدانند که منشا سردرد فشارخون بوده و یا غیره اما به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و آمدن دستگاه های تست قند خون , فشار سنج های دیجیتالی خانگی و الان هم با آمدن ساعت هوشمند جدید که با گرفتن لحظه ای فشار خون می توان از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کرد نمونه ای از ساعت های دیجیتالی که قادر هست میزان فشار خون را بسنجد در زیر آورده شده است برای اطلاعات بیشتر بروی تصویر ساعت کلیک کنید.

ساعت هوشمند مدل کا۹


ورودبرند های چینی به دنیای ساعت های هوشمند:
امروزه شاهد ساعت های هوشمند چینی بسیاری در بازار کشورمان هستیم.ساعت هایی به اسم هایی عجیب و غریب مانند INJOO،DZ09،W8 و… . این ساعت ها با توجه به کارایی و قیمت بسیار خوبی که دارند بسیار وسوسه کننده هستند.برای مثال ساعت هوشمند W8 خود سیمکارت و رم میخورد و حتی دوربین نیز دارد و عملا بدون نیاز به گوشی نیز میتواند بطور مجزا برای شما کار کنند.اما باید توجه داشته باشید که هرگز از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیستند.همچنین یه ساعت هوشمند نظیر سونی از سیستم عامل اندرید ویر بهره میبرد که باعث میشود به خوبی با متصل شود اما در آن ساعت ها دیگر ارتباطی بین گوشی و ساعت نیست.این هم میتواند بدی باشد هم خوبی و شما باید به نیاز خود توجه کنید! ساعتی با این امکانات که گفتم تنها با قیمت 100 هزار تومان نیز در دسترس است!

برای مشاهده ساعت و دستبند های مچی هوشمند کلیک کنید.